Noticias
21 agost, 2018

A5. Cinema-fòrum: Doble sessió de documental + peli

A.5.1 DOCUMENTAL EDUCATIU: BING BANGBOOM
Joan Henson, Canadà, 1969 | 24 min

Aquest documental mostra el treball del compositor, ambientalista i pedagog R. Murray Schafer amb alumnes de 7é de primària. En aquesta sessió, Murray els convida a endinsar-se en un viatge on aprenen a reconèixer els sons del que ell anomena Paisatge Sonor. El músic canadenc treballa amb el so com a matèria artística sense diferenciar entre música normativa o soroll.

Presenta Roqui Albero. Trompetista, arranjador i pedagog (estudis en l’ESMUC de Barcelona i ISA de l’Havana). Ha tocat amb cantants com ara Jorge Drexler, Manu Chao o Paco Ibañez, amb músics com a Pancho Amat i Barbarito Torres (Buenavista Social Club), Misirili Ahmed (Turquia) o Childo Tomás (Camerun), i col·labora amb Sedajazz. Ha treballat com a pedagog inserint l’educació del jazz en les escoles de primària i a les bandes de música. És cocreador del projecte de poesia i música Versonautas.

 

 

A.5.2 PEL·LÍCULA: NOISE
Henry Bean, EUA, 2007 I 96 min
Sinopsi:

David Owen (Tim Robbins), un empresari de mitjana edat a qui l’infernal soroll de Nova York està tornant boig, emprèn una espècie de creuada per a destruir els artefactes que li fan la vida impossible. A poc a poc comença a tenir seguidors, amb el suport dels quals s’enfrontarà tant al veí que deixa encesa l’alarma del seu cotxe com al mateix alcalde de la ciutat.

Presenta i modera Daniel Gascó. Propietari del videoclub Stromboli, activista cultural (ponències, cinema-fòrums), Crític de cinema en Cartelera Turia, col·laborador en diverses publicacions com a Caiman, quaderns de cinema i llibres de cinema col·lectius. Imparteix cursos sobre història del cinema, crítica i llenguatge audiovisual en l’Acadèmia Idecrea. Forma part de l’equip del Festival Internacional Cineuropa i col·labora amb el Festival de Mediometrajes La Cabina.

21 agost, 2018

A4. Activitats en col•laboració amb la SGAE

A.4.1 CURS D’ESCRIPTURA. “DE LA IDEA AL PAPER”

DESCRIPCIÓ DEL CURS:

Cada participant proposarà un germen, idea o text apuntat, per a comentar-ho amb tot el grup. Sota la supervisió del professor la idea principal del curs consisteix a gestionar entre tots eixes idees dels participants i portar-les al paper per a transformar-la en un text teatral.

IMPARTEIX: CHEMA CARDEÑA. Autor, director i actor.

Llicenciat en Art Dramàtic per l’Escola Superior d’Art Dramàtic i Dansa de València en 1988. Cursa estudis de Geografia i Història en la Universitat de València. En els últims vint-i-tres anys ha estrenat textos propis en la Companyia Arden Producciones, de la qual és el seu Director Artístic, participant també com a actor en la majoria dels seus muntatges. Dirigeix a més a altres companyies professionals i és professor d’interpretació; actualment és director artístic de la seua companyia i de la Sala Russafa de València.

TOTAL PARTICIPANTS: 10.

5 proposats per part de Russafa Escènica (Autors i autores que participen en aquesta VIII edició)

5 participants lliures. Aquestes 5 places seran designades per rigorós ordre d’inscripció

Per a més informació pots contactar amb María Poquet en: coordinacion@russafaescenica.com

A.4.2 II PREMI DE DRAMATÚRGIA RUSSAFA ESCÈNICA

Russafa Escènica, amb la Fundació SGAE, a través del seu Consell Territorial de la Comunitat Valenciana, atorgarà un premi de 1.000€ a una de les peces, en format Viver, participants en Russafa Escènica 2018.

Amb aquest reconeixement s’impulsarà i recolzarà al creador o creadors d’aquesta peça perquè puga seguir treballant en ella després del festival, ajustant-la i transformant-la en una peça llarga.

Una vegada seleccionada la proposta guanyadora, el resultat del seu treball es mostrarà a manera de lectura dramatitzada en la Sala SGAE Centre Cultural de València, previsiblement al febrer de 2019.

Aquesta peça, a més, serà susceptible de participar novament en Russafa Escènica; aquesta vegada, en la seua novena edició, en 2019. Per a la transformació de peça curta a peça llarga, el guanyador o guanyadora, comptarà amb la supervisió de l’autor Chema Cardeña.

El guanyador del certamen es donaria a conèixer el divendres 28 de setembre.

El jurat està format per:

Teresa de Juan, gestora cultural

Sara Rey, productora teatral i presidenta del jurat amb capacitat de vot de qualitat en cas d’empat.

José Rafael Ridaura, periodista teatral i actor

Rosa Sanmartín Pérez, investigadora teatral

21 agost, 2018

A1. Activitats per a professionals escènics

Volem avaluar el “soroll” dels corrents d’opinió, el “soroll” dels premis, el “soroll” de les modes, de les tendències… Ens plantegem preguntes com: Fem cas o no als premis? Es premia a qui ho es mereix? Seguim els corrents d’opinió? Estan fonamentats aquests corrents d’opinió? Cal seguir les modes? Quins “sorolls” fan que es perda la comunicació entre els agents de les AAEE? Què fer per a convertir el soroll en melodia? Què fer per a convertir el desconeixement en curiositat? Com fer accessible l’aparentment incomprensible?

Modera: a+ soluciones culturales

Nacionals:

1.- Toni Álvarez 
Directora del Centro de las Artes Escénicas y de la Música de Extremadura de Consejería de Cultura e Igualdad de la Junta de Extremadura.
Organització de MAE (Muestra de Teatro de Extremadura)
Coordinadora de la Comissió de Xarxes i Circuits de la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Festivals i Circuits de titularitat pública

2.- Marisol García
Gestora Cultural de l’Ajuntament de Las Palmas de Gran Canarias
Responsable tècnic de les Biblioteques Municipals de Las Palmas de Gran Canarias
Direcció artística del Festival TEMUDA
Membre de la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Circuits i F​estivals de titularitat pública

3.- Esther Monleón
Gestora Cultural de la Diputació de Màlaga
Direcció artística del Festival CIRKORAMA
Responsable de la programació escènica de la Diputació de Màlaga

4.- Raquel Anadón Alquezar
Responsable de Gestió i Programació del Teatro de las Esquinas de Saragossa
Membre de la Companyia Che y Moche

 

Autonòmics:

1.- Josep Mª Bullón
Gestor Cultural de l’Ajuntament d’Almussafes
Membre del Circuit Valencià de Cultura
President de l’Associació AGCPV

2.- Encarna Dolz
Gestora Cultural de l’Ajuntament d’Alboraia
Membre del Circuit Valencià de Cultura
Membre de l’Associació AGCPV

3.- Roberto García
Dramaturg i Director Escènic
Director Adjunt d’Arts Escèniques de l’Institut Valencià de Cultura

4.- Alicia Garijo
Directora Artística del Teatre Arniches d’Alacant
Delegada Territorial de l’IVC en la província d’Alacant
Membre del Circuit Valencià de Cultura

 5.- Miquel Santamaría
Director del Centre Cultural i de la Mostra de Teatre d’Alcoi
Membre de la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Circuits i F​estivals de titularitat pública
Membre de la Junta directiva de COFAE

6.- Toni Valesa
Director Artístic del Paranimf de la UJI, Universitat de Castelló
Director del Festival RECLAM de la província de Castelló
Membre de la Xarxa de Teatres, Auditoris i Festivals de Titularitat Pública.
Membre del Circuit Valencià de Cultura

21 agost, 2018

Lema 2018

Sorolls

Silenci, l’instant d’alçar el teló o començar una funció, és silenci. Es conté la respiració i s’obrin els ulls. Em fascina aquest moment de les arts escèniques. I, a partir d’eixe moment, deixar-me dur i guiar-me només pels sentits, per allò que veig, olore i sent. Percep música, veus, sons, silenci i sorolls, també sorolls.

Hi ha qui defineix “sorolls” com els sons que ens molesten, que no volem escoltar. I no és aquesta una de les raons de ser de les arts? De totes i, de forma molt notable, de les arts escèniques? Russafa Escènica és soroll, és sorolls, en plural, perquè aquest festival, alçant a poc a poc la veu, evolucionant i transformant-se, ha arribat al que és avui, una referència per al sector i per al públic que acudeix fidel a la seua innovadora proposta. Perquè amb els seus sorolls, ha despertat, ha agitat, ha mobilitzat i, el més important, ha donat l’oportunitat de mostrar la seua obra a molts professionals, convertint-se en una plataforma transversal de trobada ciutadana.

Els sorolls són part fonamental de la vida, de la nostra societat i també de la creació. I aquests “sorolls” d’art han traspassat les “fronteres” del barri i s’escolten en tota la ciutat, una ciutat que ha viscut, com  poques, el renàixer d’aquesta cultura que, des de baix, ha conquistat, ha seduït, ha educat i ha contribuït a aquesta metamorfosi social que estem vivint.

Gràcies Russafa Escènica per nodrir a aquesta València efervescent amb el vostre particular soroll. Espere, amb expectació, aquest moment de silenci previ a que alceu el teló.

Subscriu-te al nostre newsletter

* indicates required