Equipo 2021
Equipo Organizador
- Jerónimo Cornelles: Direcció artística
- Didac Domènech: Dirección de producción y coordinación fiestas de inauguración y clausura
- María Poquet: Coordinació general, Cursos de formación, Parterre, Semillero Escénico y puntos de encuentro y taquilla
- Paula Rausell Escribá: Coordinación de compañías, ayudas institucionales y producción ejecutiva
- Santiago Ribelles: Coordinación actividades paralelas, Jardín Escénico e internacionalización
- María José Mora: Ayudant de producció i coordinació del ivernacle
- Ana Sanahuja: Coordinació d’ espais
- Bárbara Trillo-Figueroa: Coordinació de continguts, concursos, voluntaris i locals amics
- Silvia Sarasúa: Premsa i coordinació de comunicació i xarxes socials
- Marta García: Gestió de públic
Profesionales Externos
- Direcció i realització de continguts audiovisuals : InusualPro
- Direcció i realització de fotografia : Nerea Coll y Bikus
- Coordinación y asistencia de invitados locales, nacionales e internacionales : A+ (Laura Marín y Ángeles Marchirant)
- Programación informática para venta de entradas e informes: Eneko Ortega
- Asesoramiento contable y fiscal: Agora
- Apoyo en contabilidad y ayudas : Mar Riera
- Dotació tècnica: Pablo Fernández
- Dotació tècnica: Yapadú Produccions
- Desenvolupament i disseny web: Alejandro Casasús
A4. Curs d’interpretació
L’objectiu fonamental del taller és que els actors sàpien què estan fent en l’escena i per a què.
Qüestionarem i ens alliberarem de conceptes bàsics de la interpretació (com poden ser la veritat, la presència, l’emoció, el personatge, el drama, el gest…) per a proposar altres més eficaços, que ens traguen de l’abstracció, ens moguen a l’acció i ens vinculen amb allò que està succeint en escena.
Metodologia
A partir de textos, planejarem i practicarem diferents jocs, no sols com a simples condicionants sinó també com a oportunitats per a utilitzar les millors capacitats. Perquè al final, res és comparable a la satisfacció de jugar, de participar en allò que sabem “una trobada”.
Imparteix Jaume Pérez
A qui va dirigit?
Actors i actrius.
Total places:10
Curso Gratuito
Per inscriure’t, envia un correu a coordinacion@russafaescenica.com amb l’assumpte INSCRIPCIÓ CURS i indicant el teu nom, cognoms, telèfon mòbil i a quin curs vols inscriure’t.
Amb la col·laboració de
+
A9. Presentació de llibre
Després d’haver presentat a Espacio Inestable dins del marc del Festival “Ningún hombre me llevará a la cumbre” Celeste González presenta el llibre Regina & Celeste Una correspondència, un llibre escrit a quatre mans amb Regina Fiz i editat a LA UÑA ROTA, “un llibre emocionant i vital, transgressor, sense tabús, necessari. Una correspondència trans”
Aquesta presentació es farà en forma de conversa i intercanvi amb Emilio Añón.
Celeste González, va ser ballarí «de-format» en dansa acadèmica a Las Palmas, Madrid i Saragossa. De 1980 a 1992 va treballar com a intèrpret en el Ballet de Saragossa, Ballet Royal de Wallonie (Bèlgica) i Ballet Nacional d’Espanya, on va interpretar papers solistes i principals. A partir de 1993, signa els seus propis treballs lluny del llenguatge acadèmic. En 2015 rep el Premi de la Crítica de Catalunya en la categoria de «millor solo de dansa» per l’espectacle Wakefield Poole: visiones y revisiones.
Emilio V. Añón Soler va nàixer a València en 1965. Va estudiar Filosofia en la Universitat Literària de València i imparteix classes de Filosofia en l’IES Francesc Ferrer i Guàrdia de la mateixa ciutat. Ha escrit textos didàctics sobre Descartes i Rousseau: “El fantasma encerrado en la máquina” i “Profesión de fe del vicario saboyano” respectivament. També ha col·laborat amb Gema Gisbert Huerta en algun dels seus treballs coreogràfics. Fruit d’aquesta col·laboració va nàixer “Erótica de Olmo”, un text que funciona com una sort de dietari/descripció d’”Olmo”, una peça de dansa de Gema Gisbert Huerta.
ACTIVITAT GRATUÏTA
No et perdis Ningún hombre me llevará a la cumbre de Celeste González en Russafa Escènica
A8. Un café amb Mª Ángeles Fayos per a parlas sobre: La supervivència en el sector de les Arts Escèniques
Plantegem una trobada distesa, al mateix temps que prenem un café, Mª Ángeles Fayos, presidenta de l’AVETID, on intentarem respondre preguntes com ara: Com sobreviure dedicant-nos a les arts escèniques? És viable en el nostre temps i context? Què he de tindre en compte a l’hora de tindre/començar una empresa d’arts escèniques? Quins són els riscos? I els avantatges?…
Actividad Gratüita
Inscripcions enviant un mail a coordinacion@russafaescenica.com amb l’assumpte “Un café con M. Ángeles Fayos” .
A6. Curs sobre espais escènics i lumínics
Quin és el plantejament del curs
Com enfrontar-se a la creació d’un espai escènic i lumínic
Continguts
Mòdul 1: Espais escènic
- Presentació i definició de la feina de l’escenògraf.
- Esbrinar, discutir, definir quina és la percepció de l’espai i què s’espera d’aquest i què pot aportar a la dramatúrgia de la peça.
- Diferència entre decorat i escenografia.
- La importància del treball col·laboració.
- La narrativa visual. Un espai també conta històries i transmet sensacions.
- Realització d’una pràctica conjunta.
Mòdul 2: Espais lumínics
Adquirir una base àmplia i ben plantejada dels aspectes tècnics i estètics de l’ús de la llum en arts escèniques, audiovisual i arquitectura. Les sessions del mòdul estaran compostes de parts teòriques i pràctiques.
Imparteixen Blanca Añón i Ximo Rojo
¿A quién va dirigido?
A estudiants de Belles arts, Disseny i persones amb el desig d’iniciar-se en l’experiència de crear espais escènics i lumínics. Dirigit també a estudiants del sector de les arts escèniques, audiovisuals i arquitectura que desitgen ampliar els seus coneixements, aprenent el llenguatge específic de l’entorn de la il·luminació i creació d’espais, així com la seua visió artística.
Total places a través de la Universitat de València: 16
COST DE LA CERTIFICACIÓ DEL CURS EXPEDIT PER LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA
50€ (aprox) per a alumnes de la Universitat de València / 72€ (aprox) per a alumnes externs
Inscripcions açí
Amb la col·laboració de
A5. Curs “Comunicació per a projectes d’arts escèniques”
La viabilitat dels projectes d’arts escèniques sol estar condicionada per la seua capacitat per a atraure públics. La comunicació és una eina bàsica per a aconseguir aquest objectiu. D’una banda, ens ajuda a despertar l’interés, fent que el nostre espectacle o festival siga notícia. Per un altre, estableix un diàleg directe amb els potencials espectadors a través de les xarxes socials.
Aquest curs presenta les nocions bàsiques per a crear una estratègia de comunicació, amb directrius a l’hora de preparar materials adequats per a informar la premsa i claus que ajuden a projectar una imatge professional, cohesionada i pròxima al públic en els diferents perfils de les xarxes socials.
En un món saturat d’informació, comunicar de manera estratègica resulta imprescindible per a fer-se sentir.
Continguts
Exposició de coneixements mínims, anàlisis de casos reals i pràctiques conjuntes i personals aplicatdes als projectes de l’alumnat
Imparteix María García Torres
A qui va dirigit el curs?
Professionals i estudiants del sector de les arts escèniques que desitgen entrar en contacte amb el món de la comunicació per a millorar la posada en peu i funcionament dels seus projectes. Professionals i estudiants de periodisme, comunicació audiovisual, publicitat i màrqueting que vulguen complementar els seus coneixements.
Total places a través de la Universitat de València: 16
COST DE LA CERTIFICACIÓ DEL CURS EXPEDIT PER LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA
25€ (aprox) per a alumnes de la Universitat de València / 36€ (aprox) per a alumnes externs
Inscripciones açí
Amb la col·laboració de
A3. Curs d’escriptura teatral i dramatúrgia
Quin és el plantejament del taller?
A partir de l’anàlisi d’una sèrie d’elements bàsics sobre l’escriptura dramàtica, alternant teoria i pràctica, cada participant repensarà un text teatral que tinga ja escrit, o bé, una obra que tinga entre mans.
A qui va dirigit?
A tots aquells autors/res, actors, actrius i directors/res que desitgen iniciar-se o recordar la tècnica essencial de l’escriptura teatral.
Imparteix Paula Llorens
-
Total places: 12
5 places per a participants en Russafa Escènica 2021 - 7 participants lliures (per ordre d’inscripció)
CURS GRATUÏT
Per inscriure’t, envia un correu a coordinacion@russafaescenica.com amb l’assumpte INSCRIPCIÓ CURS i indicant el teu nom, cognoms, telèfon mòbil i a quin curs vols inscriure’t.
Amb la col·laboració de